En ekte kjøkkenplaprerblogg

mandag 28. juni 2010

Monolog

 Det var her det begynte. Et innlegg på VGB ble hentet frem og redigert. Mjaud var enda ikke født, men som den observante leser du er, så ser du allerede tegn til henne;-)


Babylons hengende mager!


Høres ikke det litt fint ut? Det blir liksom noe ekstra forfinet over magen når jeg føyer til et ord foran eller bak.
For eksempel:
1. Kom og se på Babylons hengende mager -gratis entre!
Jeg slenge ut magene til tonene av ”Det var jeg og Maggedutta”.
2. Vil du ha en opplevelsesferie? Besøk Babylons hengende mager nå!
3. ”De tre magers kro,” stedet for de som vil ta det med ro?
Eller hva med nye fareskilt som:
” Se opp for ras! - Hengende mager i fritt fall!”




Ideene bare strømmer på her jeg står og speiler meg i hel figur på badet. Tyngdekraften har tatt et godt tak i alt som henger og egentlig burde jeg hoppe rett i joggedressen, drikke et stort glass vann , snøre på meg skoene og løpe ut i skogen.
Tenk så deilig det hadde vært om jeg kunne jogge vekk disse magene? Gjøre en avtale med HAN DU VET, eller noen andre som ikke er riktig så opptatt. Hadde ting vært så enkelt så hadde jeg jogget 3 mil i uka.
Nå blir det med tjue tråkk på mammas gamle trimsykkel. Lenger kommer jeg ikke før pulsen stiger og viljestyrken synker.


- Så jæ... tungtråkket denne sykkelen er blitt da. Den var ikke slik i fjor, det er jeg helt sikker på. Det må være noe feil med girene.
Tror jeg prøver magetrimmeren i stedet. Den kjøpte jeg på TV-shop for 3 år siden. Brukt like mange ganger.
- Hvordan var det nå disse øvelsene skulle gjøres? Var det beina opp her eller rumpa nede der? Husker ikke!
- Iiiiiimp! Hånden min sitter fast under apparatet. Det får bli litt pilates i stedet.
Hvor var nå den trimmatta. Jeg fikk den gratis fordi jeg var så rask til å sende bestillingen på magetrimmeren.
La meg se i pilatesboka som jeg fikk i hintegave fra søsteren min for to år siden. Hun kunne like gjerne ha skrevet: "God jul, feita" på gavelappen.
Øvelse 1
Ligg på rygg med armene ut til siden!
- Dette var jo lett .
Pust inn og så ut igjen, og tøm kroppen helt for luft!
- Ups, ikke sånn luft.
Finn senteret og hoooold! Kjenn på magen din at den buler inn som et frukt fat!


- Hæ! Fruktfat som buler inn? Mitt fruktfat buler ut. Kanskje det er feiltrykk i boka?


Får begynne på nytt igjen med øvelse 1.


Ligg på rygg med armene ut til siden!
Pust inn og ut, inn og ut, inn og zzzzut, zzzzinn og zzzzzzzzzzz.


Jeg drømmer at jeg rusler gjennom byen med flott kropp, lange slanke legger og helt stram sixpack.
Den myke sommerkjolen smyger seg inn til kroppen min og de nybarberte leggene mine glinser gyldenbrune og får mennene til å snu seg etter meg. For en deilig drøm. Og så varmt som det er. Kjempevarmt. Nesen min brenner snart opp.
–Aaauuu!
Jeg våkner og stirrer rett inn i panelovnen som jeg nettopp har montert under vinduet der grønnplantene mine henger kraftige og frodige. Jeg føler meg vel der i min egen lille hengende hage.
-Tror jeg avslutter trimmen for i dag. Ahhhhhhhhhhhh!

Ingen kommentarer:

Tilpasset søk