En ekte kjøkkenplaprerblogg

tirsdag 29. juni 2010

Kroppshår

0511-0809-0313-0828_Woman_with_Road_Rage_clipart_image
Som den erfarne journalist Mjaud er, vet hun at hun skriver aller best når det er et tema hun selv er spesielt engasjert i. Det var derfor ikke nei i hennes munn da hun fikk en forespørsel fra et nystartet dameblad. Kunne hun lage en artikkel om kvinner og kroppshår?
For noen år siden hadde Mjaud et ganske naturlig forhold til hår på kroppen. Ikke var hun spesielt hårete heller. Da hun tilfeldigvis hørte en kommentar fra en kvinnelig korrespondent i USA, skjønte hun at dette var alvorlige greier. I USA, ble man nemlig sett på som ”østeuropeisk sjuskete” hvis man ikke hadde barberte legger til en hver tid. Siden den tid har Mjaud vært meget påpasselig med både napping og barbering.
-    Dette kan bli interessante greier. Jeg tar et søk på nettet først. Her er det noe. ”Mo'Nique ga fotografene hakeslipp med sine hårete legger på Golden Globe Awards.”
Min nye heltinne. Se de leggene:
Hår
-    En dame som tørr å vise frem sine hårete legger og det i Amerika. Dette slår både basehoppere og fjellklatrere. Så modig hun er. Hun prøvde å barbere leggene én gang, og det var plagsomt og smertefullt.
– Som jeg skulle ha sagt det selv.  Lurer på hvordan hun ser ut når hun løfter armene og vinker? Har hun hår under armene også? Da vil hun se dobbelt så ”østeuropeisk sjuskete” ut som de andre damene. Det er stilig at hun ikke bryr seg!
I dusjen senere studerer Mjaud kroppen bokstavelig talt med hud og hår. Det har vært anstrengende med all denne intimbarberingen.
-    Tenk at jeg nå kan slippe. Bare i barberskum og høvler og andre aftershaveprodukter vil jeg spare en formue. Hår hår kom igjen, håret er min beste venn. Dette må feires!!
-    Kake! Jeg kjøper kake og besøker min venninne på sykehuset. To mygg i et klaps.
På rom nummer 314 ligger venninnen og er rekonvalesent etter en stor ryggoperasjon. Eidis, deler på grunn av plassmangel det lille rommet med en annen dame.
-    Så trivelig med besøk, Mjaud. Det blir kjedelig i lengden å ligge her sammen med en medpasient som hører dårlig og prater lite. De sier hun er på bedringens vei, men det hjelper ikke meg akkurat nå.
De koser seg med kaffe, marsipankake og prater om gamle dager. - Vi var gale vi to, humrer Eidis. Mjaud ler høyt, men setter nesten kaken i halsen i det hun ser et hårete bein stikke ut av nabodamens teppe.
Eidis slår henne hjelpsomt i ryggen og følger Mauds blikk mot sengen til romvenninnen.
-    Ja, sånn går det når man blir liggende lenge på sykehuset, Mjaud. Det er ikke mange som har tid til å hjelpe oss med intimbarberingen.
Etter dette blir Mjaud både urolig og betenkt og snart tar hun farvel med Eidis. På veien hjem kjører hun innom en bensinstasjon og kjøper barbersaker. Hun kan nesten ikke få klærne fort nok av seg.
Med hele kroppen innsmurt i barberskum drar hun høvelen nøye over alle steder på kroppen der det er muligheter for hårvekst. Etter en god og varm dusj setter hun seg fornøyd i godstolen i stua.
Det ringer i mobilen og Eidis er på tråden.
-Hei Mjaud.Du forsvant så raskt. Ble du dårlig?
- Dårlig? Jeg ble redd, skal jeg si deg Eidis. Ikke faen om jeg vil våkne opp på sykehuset og se ut som en neandertaler fra navlen og ned.

Ingen kommentarer:

Tilpasset søk