En ekte kjøkkenplaprerblogg

mandag 28. juni 2010

Mjaud slår an tonen

Ironisk humor!’
Av og til går det hett for seg på en blogg og særlig etter middnatt og et par tre glass, kan temperaturen bli høy.
Her kommer noen tips…
Jeg har nettopp vært i kontakt med edruskapsnemnda. Sjefen der, Drankert Åmot Røre, sier at det er enkelt å montere alkolås på et tastatur.
1.Legg en liten ballong fylt med vann øverst på tastaturet. Dersom du i løpet av kvelden føler at promillene går deg til hodet, klapper du lokket på laptopen din sammen og voila. Det samme skjer hvis du smeller lokket igjen på grunn av innestengt raseri.
2.Han gir også råd om hvor mye en blogger bør drikke. “ETT glass er nok,” sier Åmot Røre.
3.Han anbefaler oss også å gi kommentarene forskjellige farger.
Grønn: De som har noe med hovedinnlegget å gjøre.
Gul: De som berører litteratur på en eller annen måte.
Rød: De som smaker av privat agenda eller bærer preg av hevntanker og useriøsitet.
Rosa: Handshakings , begravde stridsøkser, fredspiperøking og humor.
4.Til sist fraråder han bloggere å ta i mot råd fra nære familiemedlemmer, da disse ofte har sin egen agenda.. I slike tilfeller bør det komme et blinkende kjevle opp på skjermen.
Jeg bør kanskje nevne at Åmot Røre har en fortid som lærer i barneskolen, men jeg synes personlig ikke at hans råd bærer preg av dette. Rådet fra ham om å drikke bare ett glass når man blogger, synes jeg vi alle sammen bør tenke på. Jeg har vært i kjelleren og funnet frem et gammelt norgesglass, så det rådet skal i hvert fall jeg klare å følge.

Ingen kommentarer:

Tilpasset søk